Saturday, February 28, 2009

1 Martie

postase ciupy, ceva legat de 1 Martie, o zi... cam costly sa zic asa :P

da, da, ma refer la Martisor. 

Cine sa nu fi auzit oare de el? Una dintre cele mai cunsocute traditii romanesti, Martisorul sarbatorea venirea primaverii, pe 1 Martie. Numele i se trage de la diminutivul lunii Martie. In aceasta zi, domnii/baietii/coca/bros ofera doamnelor/fetelor/pitzi/hoes un talisman numit 'martisor', reprezentat adesea de o mica decoratiune de tipul uneo flori, animal, inima, toate legate cu un snur impletiti alb-rosu. Exista multe semnificatii ale acestui mic dar, dar toate au la baza 3 elemente: renasterea, sensibilitatea si iubirea fata de femei. Martisorul e considerat ca aducator de noroc si bogatie. Unii considera rosul snurului ca un simbol al primaverii, iar albul, al iernii, traditia fiind situata la trecerea dintre cele 2 anotimpuri. 

Cam asta ar fi pe scurt semnificatia martisorului. Pana una alta, un 1 Martie cat mai frumos tuturor doamnelor si domnsioarelor, si va invit sa va alegeti un Martisor de mai jos :P 

P.S. is curios Boo&Mada care vi-l alegeti :P desi, la Boo, am o banuiala :))



10 comments:

DonG said...

uite vezi, scapi usor de colegele tale... faci o poza si le zici sa'si aleaga:)). si care le place... le trimiti apoi poza pe mail=))

eh, nu stiam chestiile astea legate de martisor. interesant. mai ca m'as duce si eu sa le cumpar la fete:))

Jack of Blades said...

yeah, right :)) am de dat la vreo 10 persoane :P

fiica mării said...

banuiala? la Boo ii clar :))
mie-mi place ala cu ghiocelul :)

"ai de dat"? decat sa o iei ca pe o obligatie, mai bine nu le dai deloc :P

Jack of Blades said...

pai, it's a MUST :P

fiica mării said...

no, it's not. personal, as prefera sa nu primesc martisoare decat sa le primesc pentru ca "trebuia".

Jack of Blades said...

jesus! se pare ca nu m-am exprimat clar; le iau martisoare ptr ca asa consider ca e frumos si merita, de aceea e un MUST!!! :)) e un MUST ptr ca trebuie sa ma gandesc bine sa nu care cumva sa omit vreo prezenta feminina de importanta deosebita :P crystal clear? :D

DonG said...

@fiica marii: deci nu vrei sa fie obligatie dar vrei sa primesti martisor:)). sunt curios... care e semnificatia? adica eu n'am inteles niciodata de ce le bucura pe unele fete ca primesc un martisor de'ala belit? ca altfel nu le pot zice... aducea colegu la toata clasa martisoare dealea de era doar ata de ele... clar ca nu putea cumpara scumpe la toate... asa ca lua ieftine.

conteaza gestul? sau e mai mult de atat? se cantareste simpatia in numarul de martisoare primite?

nu ca as vrea acum sa ma substrag de la a cumpara martisoare, dar eu sunt de parere ca daca nu e ceva deosebit mai bine nu e deloc... mi'e cumva sa ma duc la o fata cu un pleu la care e legata o ata rosie... sincer ca nu mi'ar parea rau sa dau 10 ron pe 10 martisoare, dar mie chiar numi plac alea cu 1 leu!:)) si sa iau cu 5 nu'mi permit. asta si pentru ca in general sunt cam sceptic in privinta sarbatorilor... poate ca lacomia m'a facut sa ma gandesc ca o floare nu inseamna prea mult:))

Jack of Blades said...

mersi de sustinere, ciupy :P

e drept, multe martisoare is naspa, si cauti mult dupa unul prezentabil; pe urma urmeaza targuiala cu vanzatorul, te muti la alt vanzator, ultmul iti striga ca mai lasa din pret, etc. etc.

florile eu le-am pastrat mereu ptr 8 Martie, nush, eu zic ca atunci se potrivesc

fiica mării said...

da da da, cum zici tu spaz ;))

nu pot sa zic ca-mi doresc in mod special cipuy, ca vorba ta, nu ma incanta pleul ala cu nimic :)) dar da, cica intentia conteaza :P

Madi said...

E bine ca mai exista persoane care mai cred ca merita facut gestul asta de 1 martie:)