Saturday, January 24, 2009

oferta de 3 in 1


stiu ca a trecut Craciunul, si ca s-a dus luna cadourilor dar mna, acuma cica e sezonul reducerilor, asa ca... voila! post cu 3 subiecte diferite intr-unul.

  • azi este 24 ianuarie 2009... exact in urma cu 150 de ani, in data de 24 ianuarie 1859, romanii sarbatoreau Unirea Tarii Romanesti cu Moldova. A fost o lovitura de geniu a clasei politice de atunci, cand acestia au constientizat ca singurul mod de a uni cele 2 principate era prin alegerea unui domnitor unic. Avand obladuirea Marilor puteri Occidentale, liberalii si conservatorii romani si-au fortat alegatorii sa-l aleaga pe Al. I. Cuza drept domnitor, in ambele regiuni. Votantii au executat, Imperiul Otoman a trebuit sa taca malc ca de nu si-o lua la spinare din partea Vestului european, si uite asa pana la Marea Unire din 1918 nu mai era decat un singur pas, si vreo 2 razboaie mai babane :P
Tare curios sunt, daca in zilele noastre mai exista politicieni capabili de asemenea manevre de geniu, ce pot schimba in bine mersul unei tari si al unui popor. Deocamdata cica suntem in criza economica...

  • am ramas restant de ieri cu poveste despre Grey's Anatomy si realitatea chirurgiei romanesti. Pot sa-mi dau cu parerea si aici ptr. ca am avut ocazia sa asist la vreo cateva operatii, si la vreo 2 chiar mi s-a permis sa fac suturi (nu shuturi, mah :P) sau sa ajut chirurgul principal. Am vazut rezectii de colon sigmoid, histerectomi, extragere de tumori si chiar si o implantare de pace-maker cardiac. Intr-adevar chirurgia romaneasca nu se poate compara la dotari cu cea straina, dar este la fel de performanta prin metodele si persnalul dedicat. Deci, la capitolul chirugie e o bila alba ptr. tara noastra

  • zilele astea au fost destul de stresante si obositoare ptr. ca am avut de invatat ptr. un examen greu, semiologie. si de multe ori am ajuns sa memorez si sa accept unele explicatii si definitii asa sec cum sunt prezentate, fara sa le mai disec si sa mi le explic logic. am ajuns sa invat materia doar ptr. ca asa trebuie, ptr. ca mi se cere la examen. mi se parea ca am uitat parca ceva. zilele astea, din ce am mai discutat cu ciupy si fille-de-la-mer, mi-am dat seama ca ceva nu fac bine. omiteam ceva. acel ceva, care inainte sa dau la Medicina sau si dupa admitere il aveam. dorinta de a invata cat mai multe si mai logic cu putinta, nu pentru mine, ci pentru omul care candva va veni la mine ptr. o anumita problema de sanatate. acel om care imi va impartasi problemele lui, isi va pune toata speranta si incredera in mine, fiind sigur ca il voi putea ajuta si vindeca. asta am uitat, dar acum mi-am reamintit. asa ca aceasta ultima parte a postului e dedicata celor 2, politehnistului si... dreptei (cum dhuamne vi se zice, voua celor de la Drept ?! :)) ) carora va adresez un multumesc ca mi-ati reamintit de ce sunt cu adevarat la medicina :)

47 comments:

fiica mării said...

de ce ai dezvaluit ca si-au fortat alegatorii ? la scoala nu se zice chestia aia :))

suturi? astea ce-s? :))

poti sa-mi zici blonda de la drept ;;) =))

si cu placere.. desi nu prea imi dau seama cu ce am contribuit :) :P

Jack of Blades said...

pai, mie mi-o zis profu de istorie in liceu, ca in Moldova politicienii i-o inchis pe alegatori intr-o magazie si i-au ameninta ca de nu-l voteaza pe Cuza e bai mare :))

suturi, adica sa cosi rani/plagi

blonda de la drept? :)) mai degraba hazel-nutt :P

discutiile in sine despre totul si nimik. e vorba de acel nimik de ma intereseaza de numa' numa' :))

Jack of Blades said...

ah, da, si scuze ca nu l-am postat fix la ora 1; ma gandesc ca oricum invatai pe rupte :P

DonG said...

sunt bucuros ca am putut fi de ajutor. miile de vieti pe care le vei salva imi vor multumi inzecit :)) (sau incincit ca tre sa impart cu madelaine :( )

fiica mării said...

:)) ce tare :D

pai si tu ai voie sa cosi daca inca esti student? :-/

satena de la drept atunci :))

in fine, tot n-am inteles :)) da' imi pare bine ca am fost de ajutor :P

citeam pe rupte, cu invatatu' mai greu :D

fiica mării said...

ciupy, nu fii zgarcit :))

Jack of Blades said...

posesivi politehnistii astia, ey? :))

am voie sub supravegherea chirurgului, la practica sau la practica de vara

mada cea balaie, satena de la drept, hazel-mada :)) eu raman la fille-de-la-mer

fiica mării said...

ce fain ca ai voie :P

oricum fille-de-la-mer imi placea cel mai mult ;;)

by the way, nu te mai obosi sa imi pui link la nume ca a intra lumea pe blogu' meu crezand ca are ceva de citit :))

fiica mării said...

si inca ceva: daca ii sezonu reduceriloe, nu ar trebui sa fie 1/2 in 1? :-? :))

Jack of Blades said...

mey, Pitagora, dar oferta de 3 produse la pret de unul, nu tot reducere e considerata? :))

singurul exemplu care-mi vine acuma in minte e o oferta de la Kenvelo, cuperi de 300 ron si platesti numai 150 ron

ciupy, confirma, ca stii doar ca Kenvelo e vizavi de Plus in Sigma :P

DonG said...

cred ca a expirat. acu e promotie 70% reducere. peste tot e acu 70% reducere si tot nu'mi permit=))

Jack of Blades said...

da, dar oferta aia de Iarna cu 350 ron si dai 150 ron a fost geniala :D am reusit sa-mi iau vreo 3 bluze si o geaca :)

fiica mării said...

sezonu' reducerilor*

ai dreptate, dar pe moment nu gandisem asa :)) sa zicem ca am o scuza, ca citisem 50 de pag. de dr. roman inainte :))

Jack of Blades said...

e omeneste a gresi, chiar si fille-de-la-mer o poate face uneori :P

multe pagini, dar si eu am avut ptr. examenul de la Genetica vreo 600 de pagini

macar e grila examenul?

fiica mării said...

rar, dar se intampla :P

pai eu in total am avut 1000 :))

e oral :-s

Jack of Blades said...

oh, shit :P

ai testamentul facut? :P

DonG said...

si eu ma plang de 200 de pagini=))

bine ca e chineza, dar ca volum... :">

fiica mării said...

:)) nu. nu las nimic nimanui :))

Jack of Blades said...

tu esti ca egiptenii, iei tot cu tine :P

fiica mării said...

nu iau nimic cu mine, le las aici. doar ca nu le las nimanui :))

DonG said...

da ai ce lasa?:))

fiica mării said...

am dara.. aparatu' si.. aparatu'. ah, si ar mai fi aparatu' :))
[foto, nu te gandi la alte tampenii :))]

si totusi, cred ca o sa-l iau cu mine :)) :D

Jack of Blades said...

dar tot n-ai zis ce aparat ai? DSLR? :D

fiica mării said...

da' trebuie neaparat sa stii? ;;)

Jack of Blades said...

just curious :P come on!!! pls :D

fiica mării said...

curiosii mor repede :))

si te rog nu incepe si tu cu scrisu' pe blog :))

Jack of Blades said...

uite, zic eu primul: Canon PowerShot A530, mic, dar robust :P

what's u'r tool of trade? :D

incetez chestia cu scrisu pe blog, numa' daca imi promiti ca o sa scrii de 1 aprilie :))

fiica mării said...

nu, nu promit ceva numai daca is sigura ca imi tin promisiunea :P

Nikon D40x 8-|

Jack of Blades said...

bravo, inseamna ca te apreciezi f bine in orice conditii, asta e un lucru bun

:(( micul meu Canon...

fiica mării said...

ce s-a-ntamplat cu micul tau Canon? :-s

Jack of Blades said...

poi, i-a dat clasa Nikonul tau :))

fiica mării said...

ah, ma gandeam ca o patit ceva :))
scuze, nu mai gandesc bine dupa atata citit 8-|

si cica ma apreciez bine.. pai tu i-ai zice unui om care stii ca ii pe moarte ca o sa traiasca? :))

Jack of Blades said...

pai, nu e chiar asa de simplu.

la cei cancerosi nu le spui ca au cancer, ci ii incurajezi, incerci sa le redai speranta. a-i spune unui canceros adevarul inseamna a-l omori tu cu mainile tale. stiu ca suna ciudat, dar asa e

fiica mării said...

:O cum? adica sa-l minti? eu l-as bate pe doctoru' care nu mi-ar zice ca am cancer :))

Jack of Blades said...

ntztz, violenta mai esti :))

pai, nush, poate asta ne face umani, sa ii ascunzi cuiva drag adevarata-i suferinta, ptr a-l face sa mai spere

fiica mării said...

I am not human then =))

acuma scuze ca is morbida :)), dar tie ti-ar placea sa fii pe moarte si sa nu stii? si restu' oamenilor sa stie?

Jack of Blades said...

uuu, The Killers - Human :D

eu ti-am zis ca faza cu cancerul o sa ti se para dubioasa

fiica mării said...

are we human or are we dancer..

nu mi se pare dubioasa, mi se pare o prostie.

nu ai raspuns la intrebare.

Jack of Blades said...

prefer Lady Gaga :P

si eu ziceam la fel ca tine la inceput. nush, te invit o data sa vezi cum stau cu zecile oamenii la Spit de Oncologie... toti spera intr-un miracol... eu am si botezat locul ala Valea Plangerii

pai, e un pic diferita chestia. cei cu cancer se pot vindeca uneori, asa ca d-aia li se spune decat tarziu de tot ce au. familia lor este anuntata din timp

fiica mării said...

nu cred ca vreau :|

da' tot nu ai raspuns la intrebare :))

Jack of Blades said...

as I was saying... aaa, what was the question? ;))

fiica mării said...

:))
acuma scuze ca is morbida :)), dar tie ti-ar placea sa fii pe moarte si sa nu stii? si restu' oamenilor sa stie?
asta ;;)

Jack of Blades said...

si eu ziceam ca, daca se stie 100% ca o sa mori, atunci ti se va spune, dar daca, cum e in cazul cancerului, exista posibilitatea sa te vindeci, se amana informarea, pana cand are certitudinea medicul ca ori mergi pe eternele plaiuri ale vanatorii ori meri sa iti platesti prestatiile

mai clar de atat nuj' cum sa zic. sa-ti desenez? :))

fiica mării said...

da ;;)

da' sa-mi desenezi ce te-am intrebat eu, nu alte abureli :))

Jack of Blades said...

mhm, si cum postez un desen ca si comment? :))

fiica mării said...

asta nu stiu :))
descurca-te ca doar esti baiat mare :))

fiica mării said...

:-w