Friday, January 23, 2009

Everybody lies



ca tot era ciupy curios...

multa lume (din cate stiu eu, majoritatea studenti si adolescenti) se uita la serialul House MD. cunosc personal oameni care s-au dus la Medicina doar ptr. ca au vazut/placut acest serial (si fratele lui de breasla Grey's Anatomy) si apoi au fost crunt dezamagiti, cand au descoperit o lume total diferita de cea ilustrata in serial. Da, doamnelor si domnilor, ceea ce vedeti in House si Grey's nu o sa gasiti in veci in sistemul medical din Romania. Mai degraba, Purgatoriul lui Dante :))

desi ambele seriale trateaza cam aceeasi tema, medicina, prin prisma profesiilor treaba sta diferit. House pune accent pe Medicina interna si diagnostic, Grey's e cu macelaritul/mezatul, chirurgia.

dar nu numai specialitatile difera, ci si modul de realizare al lor nu prea se incadreaza in realitatea romaneasca (de alte tari nu zic, ca nu stiu ce si cum e pe la ei, dar cu siguranta nu e totul asa de roz ca in serial nici la ei)

House abordeaza un mod de diagnostic nascut parca din metodele  lui Sherlock Holmes si filozofia lui Socrate. Corespondentul real ar fi Semiologia, disciplina ce se ocupa cu identificarea bolii identificand si analizand simptomele si semnele bolnavului, apeland la anamneza si metode de examinare obiectiva (inspectie, palpare, percutie, ascultatie) - ce nu-mi plac definitiile seci :P
Drept e ca in serial echipa lui House e formata din medici/rezidenti, nu studenti, deci acei oameni stiu pe langa semiologie si o groaza de alre chestii absolut necesare unui diagnostic corect (fiziologie, fiziopatologie, biochimie, medicina interna, imunologie etc.)

Grey's e despre munca hardcore :)) detaliile intr-un alt post, cand am vreme

P.S. singura disciplina care am facut-o pana acum si care pot zice ca se incadreaza 100% cu ce face House ar fi Anatomia patologica, singura chichitza e ca... ei se ocupa cu diagnisticarea oamenilor decedati :P in rest metodele sunt identice cu cele ale lui House :P




later edit: in sfarsit s-o milostivit de mine prea-maritul Google si mi-o mai diversificat reclamele de la AdSense :)) ma saturasem de advertisingul ala cu marirea potentei =))








49 comments:

fiica mării said...

"cunosc personal oameni care s-au dus la Medicina doar ptr. ca au vazut/placut acest serial (si fratele lui de breasla Grey's Anatomy) si apoi au fost crunt dezamagiti, cand au descoperit o lume total diferita de cea ilustrata in serial"
te numeri printre ei? :))

P.S.: imi place cum ai scris ;;)

Jack of Blades said...

nu, stiam inca din liceu ca viatza bate filmul la Medicina :))

zic de astia mici, boboci de anu 1 sau anu 2; imi aduc aminte cat de entuziasmati erau in primele zile de Octombrie, iar peste vreo 1-2 luni aveau o mimica...

Jack of Blades said...

P.S. tu de ce nu scri nimic pe-al tau blog? :)

fiica mării said...

pentru ca nu vreau :)

Jack of Blades said...

nu stii ca nu e frumos sa-l iei pe 'NU' in brate? :))

fiica mării said...

:)) ba stiu, dar mie-mi place de nu :P

Jack of Blades said...

e ceva film nou aparut, Yes Man, cu Jim Carrey, in care individul isi propune ca timp de un an sa raspunda afirmativ la orice intrebare etc. etc.

tu faci varianta cu NU? :))

fiica mării said...

nu. mai zic si "da" din cand in cand :P

Jack of Blades said...

eh, atunci mai sunt sperante de bine cu tine :)) bon chance!

fiica mării said...

or mai fi, dar nu in legatura cu scrisul pe blog :)

Jack of Blades said...

never say never :P

fiica mării said...

:)) vorba aia nu merge la mine, intotdeauna zic niciodata :))

Jack of Blades said...

I give up :))

fiica mării said...

stiam ;;)

Jack of Blades said...

psihologia asta...

fiica mării said...

de fapt o fost analogie ;))

Jack of Blades said...

n-ai de invatat la Teoria Dreptului sau ceva? :P

fiica mării said...

de ce? nu ma mai suporti? :))

Jack of Blades said...

am spus eu asa ceva? :D

fetita de la Avatarul tau reprezinta complexul lui Oedip? :P

fiica mării said...

=)) cum sa reprezinte complexul lui Oedip? reprezinta o fetita cu un creion in mana, care deseneaza. faptul ca creionu' e mare ar vrea sa dea de inteles ca ii place fosrte mult sa deseneze, cel putin asa gandesc eu :))

Jack of Blades said...

eu ma refeream la desenul mazgalit de ea :)) e foarte... sugestiv; sau e doar imaginatia mea? ;))

fiica mării said...

:)) cred ca-i doar imaginatia ta. poate contribuie si faptu' ca esti la medicina :)) da oricum m-ai facut sa schimb poza =))

Jack of Blades said...

:( katocu' went bye-bye. pitty, era asa de Amelie-type, vorba lu ciupy. micul ingeras cu cornitze :))

asta noua parca e mai... Amurgul Zeilor :P

fiica mării said...

sorry, dar nu-mi placea parerea ta despre poza aia :))

Jack of Blades said...

care din ele? :)

si ma pregateam sa zic in stilul lui Stewie Griffin "Victory is mine!" k te-am facut sa schimbi poza :P

ultimul update la poza, hmmm, 'u can buy me with a coffee'?! :))

fiica mării said...

aia cu Oedip :))

cafeaua sucks. in schimb ciocolata calda ii delicioasa la Flowers :x

Jack of Blades said...

ziceam de Amurgul zeilor ptr. ca am si eu o poza asemanatoare

http://bogdanspaz.deviantart.com

nush Flowers :( doar Marty, Croco, Zorki, Insomnia, Enigma, LE General, Qvo vadis

fiica mării said...

draguta poza :)
Flowers e chiar pe Memorandumului ;))
Qvo vadis? asta unde e? ca suna bine :D

Jack of Blades said...

Q Caffe vroiam sa zic :P si Bulgakov

exista si Qvo Vadis, e langa Parcul Central, pe str. Mihai Eminescu, langa Clinica de Chirurgie Maxilo-faciala

iar in ceea ce priveste cea mai buna cafea/ciocolata calda Starbucks e locatia ;) kiar daca ca si atmosfera nu se compara cu restul cafenelelor

fiica mării said...

la Qvo Vadis o sa ma duc o data :D
si la Flowers e mai bunaaaa :P

Jack of Blades said...

bine, nu vreau polemici interminabile, asa ca merg pe ideea "fiica marii are mereu dreptate" :))

daca mergi la Qvo Vadis poti incerca si Mozart, e in apropiere. e cam pricy, dar e decor de sec 18-19, la fel si costumatia chelnerilor

fiica mării said...

dar ce s-a intamplat cu "fille-de-la-mer"? imi place ca mergi pe ideea aia oricum ;;)

o sa le vizitez dupa sesiune, cand o sa am timp :))

Jack of Blades said...

daca scriam fille-de-la-mer, nu incapea citatul intr-un singur rand :P ma voi conforma pe viitor :))

fiica mării said...

bine, nu vreau polemici interminabile, asa ca merg pe ideea "fille-de-la-mer are mereu dreptate" :))

fiica mării said...

uite ca incapea ;;) :)) numai ca se faceau 3 randuri in loc de 2 :P

Jack of Blades said...

are all women so preoccupied with details? :P

wow, 36 de commenturi =)) is curios daca trece de 50

oricum domnu' ciupy vad ca inca nu a dat reply, tocmai el, cel pasionat de semiologie :))

fiica mării said...

:)) :-$ ca poate invata

pai poate trece si de 100 daca incep si scriu cate un cuvant in fiecare comment :))

eu nu-s preocupata de detalii. am vrut doar sa verific daca aveai dreptate. si n-aveai :D

Jack of Blades said...

invata... cred ca doarme mai degraba, sau citeste Brida :))

crezi ca mai tin scorul?

DonG said...

deci n'ai tu incredere in mine?:O

n'am citit brida. am invatat ceva. eram foarte pasionat de ceea ce faceam pana am ajuns la jumatatea seminarului 2. de acolo n;am mai inteles. si am inceput sa ma simt obosit=)). am luat o pauza. au trecut vreo 5 ore de atunci=))

eu de fapt citisem articolul aseara. sau azi dimineata, nu mai stiu sigur. dar eu stau prost cu exprimarea. si am zis ca prima data sa invat si apoi sa dau comenturi. pe mine ma cam prinde sfertu de ora cand dau un coment=)) prea mult stau sa calcuez fiecare cuvant si idee.
hai sa vedem cat imi ia acum: e 10:22

imi pare rau pentru cei care au fost dezamagiti. probabil nu s'au uitat atent la serial. sa vada cum arata spitatele in film si cum arata la noi:)). cand vorbesc aia de miliarde de dolari.. pe aparatura sau sute de mii de dolari pe operatii... nu cred ca la noi e vorba de asa ceva.

conditiile sunt mult mai rele. chiar am vazut recent pe net parca(initial am vrut sa zic la tv, dar cred ca era filmare pe net) cum stau in unele spitale 2 intr;un pat saracii. primii veniti nu ar prea lasa si pe altii si ii inteleg. si singur e rau, dar 2?

cred ca mi'ar placea ceva de genu anatomiei patologice. avand in vedere ca sunt morti deja n'as mai avea ce rau sa le fac. mi'ar place si ce face house, dar eu sunt mai fricos din fire, nu stiu daca m;as simti bine sa stiu ca am viata cuiva in mainile mele (asta e de fapt marele obstacol al medicilor, sa accepte ca nu pot salva pe oricine si ca accidente se mai intampla)

vroiam sa te intreb de gugal daca castigi ceva cu reclamele alea. te ajut si eu, iti dau clicuri, daca iei bani;)). in caz ca nu e voie sa vorbim de asa ceva, sterge partea asta din comentariu :)

cat despre grey si house, da, sunt f diferite. ce face house implica in principiu munca intelectuala, iar ce e in greu si intelectuala si fizica. tre sa stii cum sa tai cum sa cosi si alte alea. la house... fac altii chestia asta, tu esti creieru :)

deci, ce vedeti in film n'o sa vedeti in spitale! asta am inteles:"> totusi, cred ca exista un numitor comun si anume timpul pe care tre sa'l dedici. in seriale se arata ca un doctor lucra cam mult, majoritatea neavand familii. asta face si deliciul uneori in seriale pentru ca fiecare se cupleaza cu fiecare. eh, inainte de ati alege o munca ca asta, tre sa te gandesti si la "detaliul" asta. vrei sau nu nevastA? :))

10:31. am scos'o mai repede decat credeam:))

fiica mării said...

:)) vezi? ti-am zis eu ca invata ;;)

Jack of Blades said...

yes, yes, I know the drill: "fille-de-la-mer are intotdeauna dreptate" :P

fiica mării said...

bravo :*

Jack of Blades said...

girls.. they have that 'je ne sais quoi'... dont't argue with them, just love them :))

fiica mării said...

:))
ii "je ne sais que" acolo :P

Jack of Blades said...

told yea that I speak better than I write :P

fiica mării said...

;)) nu-i stres ca din greseli se invata :P

Jack of Blades said...

ie, numai ca, uneori e preferabil sa nu dai cu capu de tocu usii ;)) uneori :P

fiica mării said...

eu cred ca tot timpul e preferabil sa dai. macar asa te trezesti la realitate :P

Jack of Blades said...

eu zic ca numai uneori... ptr. ca unele cucuie devin iremediabile :P